جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

Elphie needs a magical stone! Kid story

Elphie needs a magical stone! Kid story

 

Elphie was a cuet baby elephant! He lived in a flourishing forest with his parents and the other elephants!

In the middle of the forest they lived in, there was a pound with cool clear water! All the elephants loved playing and swimming in the pound in sunny summer days! They enjoyed pouring water in each other with their huge trunks!

But our little Elphie had a big problem. He was afraid of water! He had never played in the pound with his friends! He always thought that the pound is too deep and he is gonna drawn in it!

His mother and father kept telling him:

Honey! You are wrong! The pound is shallow and safe!

But Elphie never listened!

One day, all Elphie’s friends decided to go to the pound and play in its cool water. Elphie went with them; but he just sat near the pound and watched his friends playing and laughing! They were splashing water with their trunks! It seemed they were having so much fun.

In this very moment a funny green frog jumped out from the pound:

Croak! Croak!

Elphie took a quick look at the little frog; but he was too sad to say anything!

Hey little elephant! Would you like to play with me? Said the frog.

I’m scared! How come you don’t afraid of water? Elphie cried.

I have a magical stone that makes its owner brave and fearless. Then he swam and returned with a shiny blue stone.

If you want to defeat your fear, you have to find your own stone.

But where do I have to find such a stone? Elphie wondered.

Here of course! you have to find your stone just in this pound!

Elphie started to walk slowly and entered the pound! He was carefully looking for a magical stone when he heard the frog laughing at him!

Why are you laughing at me?

Croak! Croak! It wasn’t that scary! Was it?? Frog laughed. You don’t need any magical stone! You are already in the middle of the pound! Look! The water is barely touches your knees!

Elphie was very happy! He splashed water on frog with his trunk. They played all afternoon.

From that day, Elphie was never afraid of water again!

  1. Elphie needs a magical stone! Kid story
  2. MOOnzia

 

https://checkpointforarts.com/activity/p/859449/

https://www.pedicure.com/activity/p/454533/

https://www.fitpa.co.za/activity/p/719541/

http://sqworl.com/b9c004

https://gigglyu.com/activity/p/739754/

https://www.webtalk.co/n/44930124

https://www.quora.com/profile/Ahmed-Ahmedali-4/https-moonzia-com-the-little-rock-story-There-was-a-little-rock-in-the-alley-that-people-always-kicked-him-He-was-bo

https://cascade.org/node/6583?page=202#comment-93841

https://integrativenutrition.liveeditaurora.com/blog/2022/06/23/kick-start-your-summer-how-to-pack-a-plant-based-picnic

http://mail.party.biz/forums/topic/103933/https-trendingsupplements-org-supercbd-gummies/view/post_id/898847

 

آب درمانی در جکوزی برای کودکان

آب درمانی در جکوزی برای کودکان

برخی از بیماری‌های کودکان را که با استفاده از آب درمانی ممکن است درمان شوند، بیان می‌کنیم. این بیماری‌ها عبارتند از:

?. آسم: شنا و شستشو در آب گرم می‌تواند علائم آسم را کاهش دهد.

?. بیماری‌های پوستی: در آب داغ بودن، می‌تواند برای درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و جوش کودکان مفید باشد.

?. بیماری‌های عضلانی و اسکلتی: شنا و حرکات در آب می‌تواند درمانی موثر برای بیماری‌هایی مانند آرتروز، درد مفاصل، آسیب‌های ورزشی و دیسک کمر باشد.

?. بیماری‌های نورولوژیک: آب درمانی در جکوزی برای کودکان می‌تواند برای درمان بیماری‌های نورولوژیکی مانند سکته مغزی، اوتیسم و اختلالات حرکتی مفید باشد.

?. بیماری‌های گوارشی: آب درمانی با جکوزی می‌تواند برای کودکان با بیماری‌هایی مانند یبوست، اسهال و کولیک مفید باشد.

توجه داشته باشید که استفاده از آب درمانی در بیماری‌های بالینی بهتر است تحت نظر پزشک باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. رسالت ما در لادر جکوزی، ارائه محصولاتی در راستای سلامت و لذت شماست. قطعا در خصوص مزایای استفاده از جکوزی برای کودکان، نکات فوق تمام ماجرا نیست ولی امیدواریم راهگشای حل مشکلات شما بوده باشد. کارشناسان ما 7 روز هفته در خدمت شما هستند تا سوالات شما را درباره خرید انواع وان و جکوزی، پاسخ دهند. شما همواره می توانید با شماره تماسهای 09127272979 و 09127373538 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

همچنین با مراجعه به فروشگاه آنلاین وان و جکوزی لادر میتوانید مشخصات و ابعاد محصولات ما را مشاهده و بصورت آنلاین سفارش دهید.

 

https://gitlab.bsc.es/KristaWood1

http://sites.gsu.edu/jsalters2/1-problem-definition/comment-page-1497/#comment-110515

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/3237082-antoinette-morgan

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://www.ladorco.com/

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/KristaWood1

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/KristaWood1/about

https://www.liceovittorinigorgia.edu.it/ilvittorini/2016/10/31/interessante-e-costruttivo-incontro-sulla-raccolta-differenziata-tra-il-sindaco-e-gli-studenti-al-polivalente-di-lentini/#comment-673046

https://harvard.ltd.education/user/kristawood1/

https://graphql-ra-dev.roboticsacademy.fiu.edu/u/KristaWood1

https://blogs.cornell.edu/advancedrevenuemanagement12/2012/03/28/casino-revenue-management/comment-page-69/#comment-189467

https://blog.uvm.edu/bdonaghe/2014/08/14/apps-category/#comment-48929

 

 

تعاریف مختلف از موسیقی

تعاریف مختلف از موسیقی

پیشینیان و موسیقی دانان بزرگ گذشته تعاریف مختلفی از موسیقی ارائه داده‌اند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
  •  ارسطو (از فیلسوفان یونان باستان): موسیقی را یکی از شاخه‌های ریاضی معرفی کرد و فیلسوفان اسلامی هم نظر وی را پذیرفته‌اند مانند ابن سینا که در کتاب خود در بخش ریاضی از موسیقی نام برده است.
    ارسطو در جای دیگری می‌گوید: موسیقی حکمتی است که نفوس بشر از اظهار آن در قالب الفاظ عاجز است بنابراین آن را در قالب اصوات ظاهر می‌سازد.
  • افلاطون (دوّمین فیلسوف از فیلسوفان بزرگ): او می‌گوید موسیقی یک ناموس اخلاقی است که روح به جهانیان، و بال به تفکر و جهش به تصور، و ربایش به غم و شادی و حیات به همه چیز می‌بخشد. موسیقی روح انسان را مناسب و هماهنگ می‌کند و استعداد پذیرش عدالت را در وی برمی‌انگیزد.
  • ابونصر فارابی: از نظر ابونصر فارابی (از بزرگترین فلاسفه و دانشمندان ایرانی عصر اسلام) موسیقی علم شناسایی الحان و شامل دو علم است؛ علم موسیقی عملی و علم موسیقی نظری.
  • ابوعلی سینا: از نظر ابوعلی سینا (پزشک، ریاضی‌دان، منجم، فیزیک‌دان، شیمی‌دان، زمین‌شناس، شاعر، منطق دان و فیلسوف ایرانی) موسیقی علمی است ریاضی که در آن از چگونگی نغمه‌ها از نظر ملایمت و سازگاری، و چگونگی زمان‌های بین نغمه‌ها بحث می‌شود.
  • بتهوون: بتهوون (موسیقی‌دان و آهنگساز برجسته‌ی آلمانی) موزیک یا موسیقی را مظهری می‌داند عالی‌تر از هر علم و فلسفه‌ای. از نظر او موسیقی هنر زبان دل و روح بشر و عالی‌ترین تجلی قریحه? انسانی است. بتهوون می‌گوید: “آنجا که سخن از گفتن بازمی‌ماند موسیقی آغاز می‌شود”.
  •  لئوپددوفن: ریشه موسیقی به عهد کهن ارتباط دارد. در واقع همان روزی که انسان توانست برای نخستین بار خوشی‌ها و رنج‌های خود را با صدا نمایش دهد، مبدأ موسیقی به‌شمار می‌آید.

 

 

  • ابن خردادبه (جغرافی‌دان، تاریخ‌نویس و موسیقی‌شناس ایرانی): موسیقی آن است که تو را شاد کند و برقصاند و بگریاند و اندوهگین کند و جز آن هر چه باشد رنج و بلاست.
    موسیقی ذهن را لطیف و خوی را ملایم و جان را شاد و قلب را دلیر و بخیل را بخشنده می‌کند، آفرین بر خردمندی که موسیقی را پدیدآورد.
  • هگل (فیلسوف بزرگ آلمانی): آنچه موسیقی متعلق به خود می‌داند همان اعماق زندگانی درون شخص است موسیقی هنر خاص روح است و به‌طور مستقیم به روح خطاب می‌کند.
  • واگنر: آهنگ‌ساز، رهبر ارکستر، نظریه‌پرداز موسیقیدان و مقاله‌نویس آلمانی در تعریف موزیک می‌گوید: من موسیقی را تنها وسیله لذت گوش به‌شمار نمی‌آورم بلکه آن را محرک قلب و مهیج احساسات می‌دانم. موسیقی عالی‌ترین هنرهاست. موسیقی متعلق به دل است و جایی که دل نیست موسیقی هم وجود ندارد.
  • نیچه: فیلسوف، شاعر، منتقد فرهنگی، آهنگساز و فیلولوژیست کلاسیک بزرگ آلمانی معتقد است که تمام پدیده‌ها در مقایسه با موسیقی تنها نمادند. زندگی بدون موسیقی اشتباهی بزرگ بوده‌است.

اصول یادگیری موسیقی

یاد گرفتن موسیقی یکی از بهترین راه هاییست که نه تنها شما را سرگرم می کند بلکه تاثیر زیادی هم روی آرامش ذهنی تان دارد. فرقی نمی کند علاقمند به یادگیری تئوری موسیقی هستید یا دلتان می خواهد نواختن یک ساز را یاد بگیرید؛ بهرحال یادگیری موسیقی از چیزی که فکرش را می کنید راحت تر است! تنها کاری که باید انجام بدهید این است که هر روز کمی تمرین های پیچیده انجام بدهید تا اینکه بالاخره روی چیزی که می خواهید تسلط کامل پیدا کنید و شما هم موسیقی را یاد بگیرید.

بخش اول: آشنایی با مبانی موسیقی

1- الفبای موسیقی را یاد بگیرید. الفبای موسیقی فقط از 7 حرف (A ، B ، C ، D ، E ، F و G) تشکیل شده؛ اما همین 7 حرف زبان اصلی مورد استفاده موسیقی دانان برای نوشتن و بیان کردن نت های موسیقی را به وجود می آورند. علاوه بر این هفت نت، پنج نت دیگر هم وجود دارد که نت های دیز (Sharp) و بِمُل (flat) هستند. از نت های دیز نت هایی هستند که یک گام بالاتر از نت های معمولی اند ولی نت های بِمُل یک گام پایین تر از بقیه نت ها خوانده می شوند.

  • به عنوان مثال نت دیز A نسبت به نت معمولی A کمی بالاتر است.
  • این نت ها روی همه سازها همیشه به ترتیب حروف الفبا از A به G قرار می گیرند. وقتی از نت G عبور می کنید نت بعدی فقط یک A خواهد بود و بعد از آن کل دستور دوباره تکرار می شود.
  • اگر پیانو می نوازید می توانید این الفبا را روی کلیدهای پیانو دنبال کنید؛ مثلا جایی که نت C نواخته می شود را حفظ کنید. به این ترتیب می دانید که C دیز، C بِمُل و نت های B ، D ، A ، E و F مقابل کلید نت C قرار دارند.

2- با عناصر اصلی خواندن صفحه نت یا پارتیتور آشنا شوید. صفحه نت یا پارتیتور صفحه ایست که روی آن مجموعه ای از خطوط افقی و موازی به نام خطوط حامل نقش بسته است. سایر علائم و خطوط کوچک رو یا اطراف خطوط حامل هم مواردی که نت ها در آن باید زده شوند و اینکه هر نت تا چه مدت باید نواخته شود و موسیقی در چه ریتمی باید اجرا شود را نشان می دهند.

مشاهده ادامه مطلب :

https://studiopress.community/users/ahomusic/

 
 

سلول‌ها در مهندسی بافت

سلول‌ها در مهندسی بافت

 

سلول ها در مهندسی بافت مهندسی بافت به سه جزء اصلی برای بازسازی بافت نیاز دارد: داربست ها، سلول ها و فاکتورهای رشد. برای بازسازی بافت در یک محیط سه بعدی (داربست) از سلول هایی که قابلیت رشد و تمایز دارند برای ایجاد بافت مورد نظر استفاده می شود.

استفاده از سلول ها در مهندسی بافت

از سوی دیگر در ساختار بدن انسان سلول هایی وجود دارند که وظیفه بازسازی بدن را انجام می دهند که با توجه به نیازهای فراوان مهندسی ویژه به سلول های خاص و مناسب، برای ساخت بانک ها ضروری به نظر می رسد. .بنابراین سلول های بنیادی در مرکز انتظارات قرار دارند و می توانند به عنوان روشی امیدوارکننده برای آینده پزشکی بازساختی در نظر گرفته شوند.از طرفی در مرحله بعد فاکتورهای رشد سلولی مولکول های زیست فعالی را ایجاد می کنند که در اطراف سلول ها قرار می گیرند.پس از رشد مناسب سلولی در فضای متخلخل داربست، این مجموعه کامل در محیط آزمایشگاهی به بدن موجود زنده منتقل می شود.

آموزش سلول ها در مهندسی بافت

هدف از آموزش مهندسی بافت ارائه عوامل موثری است که شامل سه عامل اصلی مهندسی بافت، برهمکنش بین پروتئین ها و سطح زیست مواد و کاربردهای مهندسی بافت در اندام های خاصی مانند بافت استخوان، غضروف و پوست می باشد.

آموزش سلولی در مهندسی بافت نوعی دانش است که از علوم مهندسی و زیست شناسی برای ایجاد یک جایگزین بیولوژیکی برای بازسازی بافت های زنده یا بهبود عملکرد آنها استفاده می کند.

با این علم می توان راه حل های دائمی برای میلیون ها نفر از افراد مبتلا به نقص عضو یا بافت پیدا کرد.

بنابراین درمان آسیب بافتی با استفاده از بافت یا بافت های غیرخودی فرد که جزو روش های معمول محسوب می شود، شامل مشکلاتی است که می تواند دسترسی را محدود کند، آلودگی بافت قبل از پیوند، بسیاری از عفونت ها و تحریک سیستم ایمنی بدن، توجه به این نکته .

منبع :  شرکت فناوری بن یاخته

 

https://visual.ly/users/tamikahayes2/portfolio

http://www.wikidot.com/user:info/tamikahayes2

https://speakerdeck.com/tamikahayes2

https://infogram.com/untitled-chart-1hzj4o3q373no4p?live

https://slides.com/tamikahayes2

https://500px.com/p/tamikahayes2?view=photos

https://logopond.com/TamikaHayes2/profile/566546/?filter=&page=

https://qiita.com/TamikaHayes2

https://8tracks.com/tamikahayes2

https://www.authorstream.com/TamikaHayes2/

https://audiomack.com/tamikahayes2

https://us.community.sony.com/s/profile/0054O00000ACwIX?language=en_US

https://list.ly/tamikahayes2/lists

 

 

کاربرد روش های مهندسی بافت در گروه های تخصصی مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته

کاربرد روش های مهندسی بافت در گروه های تخصصی مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته

 

ساخت محصولات مهندسی بافت عموماً با داربست انجام می شود (همانطور که در گروه نانوتکنولوژی و مهندسی بافت مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته انجام می شود)، می تواند حاوی طیف گسترده ای از مواد مناسب از پروتئین ها تا پلاستیک ها باشد. پس از ساخت سلول های بنیادی، سلول ها در داربست ها قرار می گیرند (همانطور که در گروه زیست شناسی سلول های بنیادی مرکز تحقیقات فناوری سلول های بنیادی وجود دارد). ترکیبی از عوامل رشد را می توان در کاشت سلول ها استفاده کرد. در این روش سلول های پیوندی منبع اصلی تشکیل بافت جدید هستند. از سوی دیگر، داربست های سنتز شده ساختار متخلخل سه بعدی را تشکیل می دهند، حاوی سلول هایی در آنها هستند تا ماتریکس خارج سلولی را تشکیل دهند و همچنین رشد سلول ها را در بدن کنترل می کنند. این داربست های سنتز شده زیست تخریب پذیر بوده و در طول زمان و مطابق با بازسازی بافت تخریب می شوند. روش دیگر جایگزینی بافت آسیب دیده با داربست بدون سلولی بلافاصله پس از آسیب است. اصل این روش این است که با کمک یک اسکلت، بیومولکول های مناسب به ناحیه آسیب دیده هدایت می شوند. بیومولکول ها به صورت کنترل شده از داربست آزاد می شوند و سلول های مولد به سمت بافت آسیب دیده هدایت می شوند و رشد و تمایز خود را توسعه می دهند و در نتیجه بازسازی بافت افزایش می یابد. در برخی موارد، سلول ها، داربست ها و فاکتورهای رشد ابتدا با هم ادغام می شوند و ساختار می تواند خودش را تشکیل دهد.

راه دیگر برای تولید بافت جدید استفاده از اسکلت در بدن است. در این روش، سلول‌های بافت اهدایی برداشته می‌شوند و از ماتریکس خارج سلولی باقی‌مانده به عنوان ساختار حمایتی برای رشد سلولی استفاده می‌شود. این روش برای مهندسی بافت قلب، کبد، ریه و کلیه استفاده می شود. استفاده از این روش به محققان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از قیچی‌هایی که از بافت انسانی که در طی عمل جراحی برداشته می‌شود و سلول‌های بیمار جدا می‌شوند، اندام‌های خاصی را برای فرد تولید کنند که توسط سیستم ایمنی رد نمی‌شوند.

منبع :  شرکت فناوری بن یاخته  https://bonbiotech.ir/

 

 

https://www.pubpub.org/user/tamika-hayes

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://bonbiotech.ir/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://tcgschool.edu.in/members/tamikahayes2/activity/

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/TamikaHayes2

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/2962715-jenny-tucker

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/jenny_tucker42

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://bonbiotech.ir/

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/TamikaHayes2

https://www.ottawaks.gov/profile/tamikahayes2/profile

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/user:public:tamikahayes2/about