جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

رنگ ترموود

رنگ ترموود يكي از رنگ‌هاي مصرفي در رنگ آميزي چوب‌هاي ترمو وود است. چوب‌ها انواع مختلف و متنوعي دارد كه انتخاب آن‌ها به مواد مختلفي چون موارد استفاده از چوب، سليقه، توان مالي و غيره بستگي دارد. چوب‌ها را بر اساس رنگ، نوع، جنس و … مي‌توان به دسته‌هاي مختلف تقسيم كرد. چوب‌ها از درخت‌هاي متعددي چون درخت افرا، درخت بلوط، درخت سرخدار، درخت كاج، درخت صنوبر و غيره توليد مي‌شوند. چوب ترموود يكي از چوب‌هاي بسيار محبوب و با كيفيت مي‌باشد كه سطح آن را با استفاده از رنگ مخصوص به نام رنگ ترموود بايد رنگ‌آميزي كرد. در اينجا قصد داريم به معرفي چوب ترمووود و رنگ ترموود بپردازيم و همچنين انواع آن و نحوه رنگ‌آميزي را بيان كنيم.

رنگ ترموود و انواع آن:

رنگ ترموود نوعي از رنگ‌هاي مصرفي جهت رنگ آميزي چوب هاي ترمو وود به حساب مي‌آيد كه مزيت‌ها و ويژگي‌هاي بسيار زيادي دارد. اين رنگ داراي ?? نوع طيف رنگي است. از مزيت‌هاي ديگر اين نوع رنگ مي‌توان به افزايش زيبايي و جذابيت ظاهري چوب‌هاي ترمو وود اشاره كرد.

رنگ ترموود از چوب‌ها در برابر عوامل محيطي، تغييرات آب و هوايي، اشعه‌اي مضر خورشيد مانند اشعه يو وي، موجودات موذي و غيره به خوبي مراقبت مي‌كند. رنگ ترموود انواع مختلف و متنوعي دارد كه تفاوت‌هايي با هم دارند. در واقع يكي از تفاوت‌هاي آن‌ها، طيف رنگي و تناژ آن مي‌باشد. از ديگر تفاوت آن‌ها مي‌توان به ساختار و يا فرمولاسيون آن‌ها اشاره كرد. اين رنگ در دو نوع تشكيل شده است كه يكي از آن ها رنگ هاي ترموود بر پايه روغن و ديگري رنگ هاي ترموود بر پايه آب خواهد بود.

رنگ آميزي ترموود

رنگ آميزي ترموود

رنگ ترموود پايه آب:

همان‌طور‌كه مشخص است ساختار و يا فرمولاسيون اين نوع رنگ بر پايه و اساس آب بوده و هنگام استفاده به بافت چوب نفوذ مي‌كند. با آغشته كردن سطح چوب به اين نوع رنگ، رنگ مصرفي حدود دو الي سه ميلي متر به بافت چوب جذب مي‌شوند، در نتيجه هيچ گونه لايه‌اي روي سطح چوب ايجاد نخواهند كرد. از مزيت‌هاي اين نوع رنگ مي‌توان به عدم پوسته پوسته شدن رنگ بر اثر تابش نور خورشيد، برخورد آب با آن و غيره اشاره كرد. اين نوع رنگ را براي چوب‌هاي مي‌توان استفاده كرد كه قرار است در اجراي نماي داخلي و بيروني ساختمان، سازه‌هاي چوبي، اشيا دكوري و تزييني و … مورد استفاده قرار گيرند.

رنگ ترموود پايه روغن:

در ساختار و يا فرمولاسيون اين نوع رنگ از روغن مخصوص چوب جهت رنگ آميزي چوب‌ها استفاده شده است. در فرمولاسيون آن‌ها اغلب از ماده رنگي استفاده نمي‌شود و به صورت بي‌رنگ مي‌باشند. عملكرد رنگ ترموود توليد شده بر اساس روغن به گونه‌اي است كه تنها باعث براق شدن و جلا دادن به چوب مي‌شود و جلوه‌اي زيبا به چوب مي‌دهد. طرح چوب ترمو وود مورد نظر را نمي‌پوشاند. اين نوع رنگ در برابر اشعه يو وي نور خورشيد و ساير خطرات محيطي از چوب محافظت مي‌كند.

نحوه رنگ آميزي ترموود:

رنگ آميزي چوب ترمو با استفاده از رنگ ترموود طي چهار مرحله انجام مي‌شود كه بعد از انجام هر مرحله بايد به چوب ها ?? ساعت فرصت داد، سپس براي انجام مرحله بعد اقدام كرد. اجراي رنگ ترموود شامل مراحل غوطه ور كردن، رنگ آميزي، اسپري كردن مي‌باشد.

رنگ ترمو وود

رنگ ترمو وود

مراحل رنگ آميزي چوب ترمووود:

  1. اولين مرحله در رنگ آميزي چوب هاي ترموود با استفاده از رنگ ترموود، غوطه‌ور كردن چوب در حوضچه مي‌باشد. در ابتدا بايد چوب‌ها را در حوضچه‌اي كه از BASE پر شده است را قرار داد و آن‌ها را به مايع BASE غوطه‌ور كرد. بعد از غوطه‌ور كردن چوب‌هاي مورد نظر اجازه دهيد تا چوب‌ها به مدت ?? ساعت به خوبي خشك شوند.
  2. در مرحله بعد بايد با استفاده از ماده رنگي مورد نظر و با توجه به طيف رنگي مشخص شده توسط مشتري براي رنگ كردن سطح چوب اقدام مي‌شود. براي انجام اين كار رنگ را آماده كرده و با استفاده قلمو آغشته به اين رنگ سطح چوب تحت تاثير قرار داده مي‌شود. بعد از اين كه به تمام قسمت‌هاي چوب يك دست رنگ خورده شد به آن ?? ساعت فرصت داده مي‌شود تا خشك شود.
  3. در مرحله بعد بايد مرحله دوم را مجدد تكرار كرد. توجه به اين نكته ضروي است كه رنگ اول كاملا خشك شده باشد و قسمت‌هايي از آن رنگ شره نكرده باشد. بعد از اجراي رنگ در مرحله سوم اجازه دهيد تا چوب خشك شود.
  4. حال نوبت به استفاده از ماده TOP COAT مي‌رسد. در اين مرحله بايد ماده TOP COAT را روي چوب اسپري كنيد. بعد از اسپري TOP COAT روي چوب اجازه دهيد چوب كاملا خشك شود و سپس آن را بسته بندي كرده و به بازار عرضه كرد.

 

در خريد لوستر برنزي به چه مواردي توجه نماييم؟

در خريد لوستر برنزي به چه مواردي توجه نماييم؟

خريد و انتخاب لوستر سقفي يكي از سخت ترين انتخاب ها براي دكوراسيون منزل است. از آنجا كه اكثر افراد در آن تخصص ندارند ، ممكن است در انتخاب آن با مشكل مواجه شوند و كمك و راهنمايي يك متخصص در مورد انواع لوسترهاي سقفي مي تواند كمك بزرگي باشد. در هر خانه بسته به متراژ ، ارتفاع سقف ، نوع دكوراسيون داخلي و ... بايد لوستر آن روي سقف انتخاب شود. انواع مختلفي از لوسترها وجود دارد. مانند لوستر سقفي كوچك ، لوستر كريستالي ، لوستر فنري ، لوستر برنزي يا انواع ديگر موجود در بازار. لوسترهاي سقفي معمولاً براي روشنايي خانه و لوسترهاي ديواري به عنوان منبع نوري كوچكتر استفاده مي شوند.

 

 

x2_x5es.jpg 

اگر قصد تهيه و يا تغيير لوستر در سالن پذيرايي خود را داريد و به دنبال منبع نوري جديد هستيد ، بايد لوستر مناسب را با توجه به شرايط اتاق انتخاب كنيد. براي انجام اين انتخاب بايد به دكوراسيون اتاق و رنگ هاي به كار رفته در مبلمان توجه كنيد. انتخاب لوستر كلاسيك و بسيار بزرگ براي فضاهاي كوچك باعث مي شود فضا كوچكتر به نظر برسد.

از لوسترهاي كلاسيك مي توان در فضاهاي بزرگتر استفاده كرد و با تركيب چند مدل ديوار ، دكوراسيون اتاق نشيمن را تكميل كرد. لوسترهاي كلاسيك با توجه به اندازه و ابعاد آن مي توانند در دكوراسيون هر خانه اي استفاده شوند ، اما بهتر است قبل از خريد به اندازه و ارتفاع آن توجه كنيد. در اين مقاله قصد كه توسط فروشگاه برنز نوين تهيه شده است قصد داريم تا راهنمايي هايي را براي تهيه لوستر مناسب پذيرايي را به شما ارائه دهيم.

لوستر در سقف پذيرايي بايد يك الگوي روشن و براق داشته باشد. اگر سقف سالن پذيرايي شما بلند است ، مي توانيد از يك لوستر شاخه دار يا بزرگ استفاده كنيد. بسته به سليقه شخصي خود هنگام انتخاب نوع دكوراسيون داخلي خانه ، مي توانيد يك مدل كلاسيك يا مدرن را انتخاب كنيد. اگر طول سقف شما طولاني است ، مي توانيد از دو يا سه لوستر در قسمت هاي مختلف سقف استفاده كنيد. اگر پذيرايي شما كوچكتر است ، از خريد لوسترهاي بزرگ خودداري كنيد و سعي كنيد لوستر كوچكتري را انتخاب كنيد كه مناسب پذيرايي باشد تا فضا را به هم نريزد.

سبك و الگوي لوستر يكي از مهمترين نكاتي است كه بايد به آن توجه شود. قبل از بررسي ابعاد فني لوستر ، تعيين كنيد كه سبك چيدمان منزل شما سنتي است يا از چيدماني مدرن براي طراحي داخلي و دكوراسيون منزل خوشتان مي آيد. ممكن است تركيبي از سبك مدرن و سنتي را براي اتاق نشيمن و ساير قسمتهاي خانه خود بخواهيد. با اين حال ، قبل از شروع فرايند خريد ، بايد تصميم نهايي را در مورد سبك چيدمان بگيريد. بيش از 80  درصد افراد به لوستر برنزي علاقه نشان مي دهند. زيرا اين افراد ارزش قيمتي و زيبايي اين نوع از لوسترها را متوجه شده اند.

قبل از تهيه لوستر ، به اين نكته توجه داشته باشيد كه سقف سالن پذيرايي شما كوتاه يا بلند است. توجه به اين موضوع شما را مجبور مي كند به لوسترهاي بلند و چند شاخه برويد ، اگر سقف در مكان مورد نظر بلند باشد. سقف هاي بلند دست شما را در انتخاب لوستر باز مي گذارد. لوسترهاي برنزي با ارتفاع بلند از جمله انتخاب هايي هستند كه پيش روي شما قرار دارند.

اما اگر سقف اتاق كوتاه باشد ، لوسترهايي با ارتفاع بلند نامناسب تلقي مي شوند و مشكلاتي را براي حركت افراد قد بلند ايجاد مي كنند. حتي اگر قد شما بلند نيست ، باز هم اين امكان وجود دارد كه اجسام مختلف در چنين شرايطي به سقف برخورد كرده و باعث تصادف شوند. لوسترهاي برنزي سقفي بهترين گزينه ها براي سقف هاي كوتاه هستند.

لوستر را مي توان از مواد مختلفي مانند برنز، فلز تزئين شده ، سنگ ، كريستال و .. تهيه كرد. در نظر داشته باشيد كه لوستري كه انتخاب مي كنيد با رنگ غالب فضا و دكوراسيون منزل شما همخواني داشته باشد. همچنين سعي كنيد هماهنگي و انسجام خلاقانه اي بين لوسترها و شمع ها و ساير منابع روشنايي خانه ايجاد كنيد.

رنگ لوسترها بايد با رنگ چيدمان ساير لوازم خانگي يكي باشد ، اما از آنجا كه لوستر به سرعت به اندازه پرده يا مبلمان تغيير نمي كند، سعي كنيد رنگي را انتخاب كنيد كه هميشه شيك و جديد به نظر برسد.

تعيين اندازه مناسب اتاق يا نشيمن يكي از مهمترين عوامل هنگام انتخاب لوستر برنزي است. اگر لوستري كوچكتر از اندازه مناسب انتخاب كنيد ، در فضاي شما گم مي شود و قابل مشاهده نخواهد بود و بودجه شما هدر مي رود و اگر انتخاب شما بيش از حد بزرگ باشد ، رسماً شما را خراب مي كند و زيبايي را از بين مي برد. براي مشاوره در اين رابطه كافي است با فروشگاه برنز نوين ارتباط برقرار نماييد و راهنمايي هاي لازم را براي تهيه لوستر برنزي دريافت نماييد. با اين وجود شما بهترين لوستر برنزي را براي دكوراسيون منزل خود انتخاب خواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه سبك و وزن بصري لوستر در تعيين اندازه مناسب تأثير بسزايي دارد. لوسترهاي با وزن سبك كمي كمي كوچكتر به نظر مي رسند ، در حالي كه لوسترهايي با چراغ هاي كوچك (لامپ هاي كوچك) كمي بزرگتر به نظر مي رسند.

انتخاب رنگ لامپ و نورپردازي فضا نيز براي زيباسازي محيط بسيار مهم است. به خاطر داشته باشيد كه از لامپ هاي نور خورشيدي و فلورسنت در كنار هم استفاده كنيد تا نور يك رنگ لوستر چشم شما را مختل نكند و رنگ دكوراسيون منزل شما تحت تأثير قرار نگيرد.

مهمترين نكته در رابطه با تهيه لوستر برنزي را مي توان اطمينان از اصل بودن لوستر برنزي دانست. راه هايي براي تشخيص لوستر برنزي اصل وجود دارد، اما ما پيشنهاد مي كنيم از جاهاي معتبر و مطمئن نسبت به تهيه لوستر برنزي خود اقدام نماييد. فروشگاه هاي زيادي لوستر برنزي را عرضه مي نمايند. در اين بين سايت هايي مانند ديجي كالا و باسلام و برنز نوين نيز قرار دارند. فروشگاه برنز نوين با توجه به مزيت هاي بي شماري كه دارد مي تواند گزينه مناسبي براي تهيه لوستر برنزي باشد. تضمين اصالت كالا، كيفيت فوق العاده و قيمت مناسب، ارسال به سراسر كشور، تضمين سلامت ارسال از جمله مزيت هاي خوب فروشگاه برنز نوين مي باشد. فروشگاه برنز نوين داراي نماد اعتماد الكترونيكي است و شما مي توانيد با خيال راحت نسبت به تهيه محصولات خود اقدام نماييد. براي برقراري ارتباط با فروشگاه برنز نوين و دريافت اطلاعات بيشتر كافي است در ساعات روز با شماره 09026210810 تماس حاصل فرماييد. براي ديدن كليه محصولات فروشگاه برنز نوين نيز مي توانيد به نشاني اينترنتي به آدرس https://bronzenovin.com مراجعه فرماييد.

 

آيا ماسكهاي رنگي فاقد اثر فيلتر كنندگي ويروس هستند؟

آيا ماسكهاي رنگي فاقد اثر فيلتر كنندگي ويروس هستند؟

 

ماسكهاي پزشكي در انواع و مدل هاي گوناگوني هستند. با شيوع كرونا نيز تنوع اين كالا در بازار ايجاد شده است. به همين خاطر ممكن است اين سوال براي خيلي ها به وجود آمده باشد كه آيا ماسكهاي رنگي خاصيت كمتري دارند و نمي توان آنها را براي حفاظت در برابر كويد نوزده يا همان كرونا استفاده كرد يا خير.

چندي پيش مطلبي در اين مورد منتشر شده بود كه در ماسكهاي آبي رنگ لايه اي سمي وجود دارد و نبايد از آنها استفاده كرد. اين خبر باعث شد خيلي ها ترجيح بدهند كه ماسكهاي سفيد رنگ را اما بدون استرس و نگراني مورد استفاده قرار بدهند. به همين دليل كمي در خريد و فروش اين ماسكها مشكلاتي به وجود آمد.

اما سوال اينجاست كه پس چرا در بيمارستان ها خيلي از جراحان ماسكهايي به اين رنگ استفاده مي كنند. اگر اين ماسكها مشكلات بهداشتي دارد پس نبايد از آن ها در محيط هايي چون بيمارستان ها كه بايد تنها از كالاهاي بهداشتي استفاده شود استفاده كنند. اين مطلب بسيار صحيح است و روشن مي كنند كه رنگ آبي نمي تواند باعث مسمويت تنفسي شود. اما چه چيز باعث شد اين شايعه به يكباره به وجود بيايد و بسيار نيز دست به دست شود؟ يك شركت توليد كننده ماسكهايي غير استاندارد به بازار عرضه كرده بود. ماسكهاي آبي رنگ كه براي رنگي كردن آن از رنگ هاي غير بهداشتي استفاده  شده بود در كالاهاي اين فرد ديده مي شد. بديهي است كه چنين ماسك رنگي فاقد استاندارد هاي لازم است. اما نمي توان از اين موضوع اين را برداشت كرد كه هر ماسك رنگي و آبي رنگي را نبايد استفاده كرد.

هر ماسك پزشكي سه لايه و چند لايه اي مي تواند در رنگ بندي هاي متنوع توليد شود. رنگ ماسك هيچ تاثيري در كارايي آن و خاصيت فيلتر كنندگي آن ايجاد نمي كند. البته به شرطي كه از لايه هاي رنگي بهداشتي در آن استفاده شده باشد. خيلي از شركت هاي استاندارد و صاحب نام اين روزها انواع ماسك طوسي و آبي و سبز و... را به بازار عرضه كرده اند كه اتفاقا از لايه هاي اسپان باند رنگي و بهداشتي در آن ها استفاده شده است. حتي تنوع در اين روزها نيز بيشتر شده و ماسكهاي با رنگ هاي جديد تر مثل قرمز و نارنجي و زرد نيز در بين اين ماسكها ديده مي شوند.

براي اين كه يك ماسكي رنگي يا حتي غير رنگي را بتوانيم در نوع بهداشتي و استاندارد خريداري كنيم بايد به داشتن علائمي مثل سيب سلامت بر روي جعبه محصول توجه كنيم. اين علامت هاي تجاري تنها به كالاهاي كه بهداشتي و داراي ساختار استاندارد هستند داده مي شود. با مشاهده اين نشان ها مي توان به استاندارد بودن كالا اطمينان كرد. خريد اين كالا از مراكز عرضه مجاز مثل داروخانه ها نيز بهتر از خريد آن ها از دست فروشان و كساني است كه هيچ تبحر و دانشي در مورد كالاهاي پزشكي ندارند.

همچنين براي اين كه بدانيم كالايي استاندارد است يا خير و يا اين كه كارايي لازم را براي استفاده اي كه مي خواهيم از آن بكنيم دارد يا نه بايد خودمان تحقيق كنيم. گاها فروشنده ها تنها براي اين كه كالايي برا به شما بفروشند ممكن است مطالبي را به شما بگويند كه اصلا صحبت علمي ندارد.